BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 28, 2009

G.I.M. (Gemuk Itu Menarik)


Gemuk...pada pndapat ak r kan bukan salah ibu yang mengandung...tapi terpulang pada individu itu sendiri. Cara pemakanan, aktiviti harian dan keturunan menjadi faktor pada semua tu. Jadi org gemuk ni pon tersiksa hidupnyer...ad setengah dapat penyakit, susah nak buat kerja, nak dapat kerja pon susah...dunia2x...hanya pandang rupa dan kecantikan tapi semua tu luaran...tapi dalaman langsung tak dihiraukan...maksud aku keistimewaan yang org gemuk ada seperti bakat dan kepakaran dalam sesuatu bidang. 


Persepsi org ramai terhadap org gemuk ni macam2x ada...ad yg kata pemalas r, pengotor lah dan ad r best skit org kata lawak  dan suara sedap haha...pada aku semua tu hanya sangkaan dan spekulasi tanpa mengadili nyer dgn betul.

Kesian org gemuk ni...kalau tak diejek, di cerca dan dihina bukan gemuk r maknenyer...kenape yer ? org2x macam ni slalu dijadikan bahan ejekan dan dipermainkan...semua org ada perasaan...mereka ini juga ada hati dan perasaan...

Sedarlah wahai teman2xku...kita semua ada serba kekurangan, cuma jelas atau tersembunyi jer kekurangan kita tu...cari, dan lihat di mana dan siapa kita yang nak mengata dan mengadili makhluk tuhan pencipta alam...

Apa-apa pun, aku tetap pada pendirianku G.I.M (Gemuk Itu Menarik)...

Mok! Mok! Boyot! Buncit!....ungkapan dan panggilan inilah yang sering ditujukan pada insan-insan gemok yang lahir kat dunia ni. Rasenyer tak perlu lagi ad nama gelaran pada mereka ini, kerana mereka telah pun dipanggil sedemikian rupe oleh rakan-rakan dan teman rapat yang mereka ada. Alahai dunia, knp jd sebegini, mereka juga ada nama yang indah dan sedap utk disebut dan di panggil. Nama yang diberi oleh ibu bapa mereka, adalah satu nama yang istimewa dan bermakne. Ingat rakan2x ku..gurauan pada nama ada batasannya!

Akhir kalam...aku nak tanya pendapat, org gemuk ni boleh ke ad teman yang istimewa maksud aku teman wanita dan bagi perempuan teman lelaki? 

Sekian salam dari dakwat tumpah...tap! tap! tap!

Tunggu ceritera seterusnya...tumpah lagi dakwatku..jaga-jaga!

8 comments:

pEnA_eLetriK said...

anda merasakan anda menarik??
tidak salah merasa begitu.. namun anda perlu menerima hakikat bahawa org lebih mementingkan rupa paras daripada isi didalamnya. itu terjadi ketika pena_eletrik seperti anda 1 ktika dhulu..
relex..
chill..
pena eletrik, signing off..

fardzain said...

jika anda berasa begitu....dakwat tumpah juga prnah menjadi seperti bagaimana pena jadi skarang...memiliki rupa paras yg baik...tapi skang sudah berubah...aku skadar di pinggiran...pena tolong!

Mr. syAEr dEAn said...

hmmm... kt western diorg aggap gemuk sbg pilihan hidup bknnya tragedi... tp perlu igt yang gemuk mempunyai ridsiko yg lbih tggi utk dpt penykit... tp penykit aneroksia jaoh skali la... haha... ak pn berbdn bsar gak... juz b +ve n be grateful of wat u r... change only if ou want to not if u have to...

ucup_mad said...

bro, kalo x ade org yg gemuk, maka x wujud la org yg kurus kan!!! so org kurus patut berterima kasih pada org gemuk, kerana tanpa gemuk, kurus x akan wujud...BTW, u just a plus size baby...bootylicious tu!!!

ev0lusi_paraDigma said...

gemuk itu sexy...
menawan k....
ape2 pun u r da best....

ayien.. said...

ayienloveydovey berkata :
saya pernah mencapai berat 88kg dan berukurlilit 37 inci...
sekarang berat saya 65 dan berukurlilit 30inci..
tak salah menjadi gemuk.. ia bergantung kepada kebolehan diri dan keyakinan..
tapi bila saya kurus saya rasa saya seperti mendapat lebih perhatian..

p/s
ini yg terjadi pada ayien loveydovey
......................................

LiZa said...

fard...gemuk comel what..just ignore wht ppl said..every person hv its own good n bad..u see all da gemuk singer got such a good voice..now..just look urself..u hv something dat u cn proud of it..ppl never satisfy n always looking da bad thing in our self..gemuk or kurus nothing..yg penting hati..ppl cn see ur sincere heart..go!GO!FARD!

Sabrina Duncan said...

org gemuk bile kurus lebih cantik/hensem dari org2 kurus yg lain.

sekian time acih :)