BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 10, 2009

APA? Pak Lawak dalam kelas!urghh...

Situasi ini berlaku seketika dalam kelas tempoh hari. Aku di beri contoh seperti seseorang yang org lain mengangapnye seperti pelawak dalam kelas kerana ap saja yang aku lakukan walau serius macam mane pun mesti org gelak dan tertawakan aku. Am I a joker in the class?? Begitulah apa yang diperkatakn oleh tenaga pengajar aku. Tapi aku ok tenang jer sebab sebenarnyer inilah yang berlaku sejak dari aku amik diploma lagi. Segala percakapan aku mesti diorg gelak. Serius ke marah ke sedih ke semua nak tergelak. Aduh naik pelik dan keliru aku. Apa yang kelakar, apa yang mencuit hati diorg, aku pun xtau. Ingat rakan-rakanku....ada masenyer...


Aku serius mmg aku serius,
Bila aku marah mmg aku marah,
dan Bila aku sedih mmg aku sedih
Malah kalau aku menangis mmg aku menangis,
tak mampu aku nak mengalirkan air mata yang dusta semata-mata....

Tapi sebaliknya yang berlaku...

Aku serius diorang gelak,
Aku marah diorang ketawa,
Aku sedih diorang gelak lagi,
apatah lagi kalau aku menangis diorang ketawalah lagi...

EHMM...apalah nasib. Tapi cuma kekadang ia seronok, takde la tegang je keadaan kan. Cuma ingat tak semestinya aku begini tapi dalam hati dan perasaan aku sentiasa gembira kerana masalah dan kesedihan itu sentiasa sebati dalam jiwa aku. 

Aku cuba berselindung disebaliknya.

...jaga-jaga tumpah lagi dakwat ku...

3 comments:

Mr. syAEr dEAn said...

hmmm... ak mngaku ak antra orang yg gelak bila ko berckp... mungkin sbb ak terigt lwak dan cra perckpan ko yg sblm ni... ape yang ak nk ckp ialah ko mmg besh... xsemestinya kitaorg gelakkn ko, kitaorg x respek ko... mungkin ko dpt kurangkn stres kitaorg... heheh...

anna said...

we love you mr dakwat tumpah!!! muahhhx!~

mIsSy NiTa said...

hihihi
ak pun admit mesti gelak nye la bile ckp dgn ko..
huhuhu..
bgs la pe wut org sng ati je sll..
suke2..
hihhi :P